Vår fina stuga Sävenäs ligger vid sjön Torskabotten med gångavstånd från Tollered. Stugan är charmigt primitivt, omgiven av härlig natur.

På Sävenäs har det skapats många minnen genom åren. Allt från varma sensommardagar mitt ute på sjön i en kanot, eller första gången att sova borta ensam utan föräldrar till att sitta tillsammans i bastun innan det är dags för bad i isvaken.

Vi har naturen som vardagsrum och vi skapar utmaningar där naturen lockar till samarbete och lösningar. Vi ser inga hinder.

Uthyrning

Det går bra att hyra Sävenäs när inte scoutkåren utnyttjar den. Andra scoutkårer, skolor och ungdomsföreningar är exempel på förhyrare.

• Stugan har ca 20 sovplatser på sovloft och köksutrustning för lika många. Det finns gott om plats att sätta upp tält och vindskydd.
  • Man eldar med ved i storstuga och köksspis. Det finns även ett tvålågigt gasolkök.
  • Vatten hämtar man i djupborrad brunn med handpump.
  • Toaletterna är av utedasstyp med mulltoa.
  • Belysningen består av fotogenlampor och stearinljus.
  • Tillgängligheten med bil vintertid kan vara begränsad på grund av snöröjning och tjällossning.
  • Alkoholförbud gäller!
  • Vedeldad bastu finns att hyra mot extra kostnad.

Är du intresserad att hyra stugan, kontakta:
Magnus Ebbesson magnus.ebbesson@telia.com